Alternatywy dla Google Analytics

Od dawien dawna wiadomo, że internet należy do Googli. Jedni kochają, inni nienawidzą jak to bywa w przypadku każdego monopolisty. Ja tam Google lubię, ale od jakiegoś czasu ich narzędzia odrobinę tracą na użyteczności. Tak jest właśnie w przypadku Google Analytics – jest tam tak dużo funkcji, że nie do końca wiem co pokazuje danych wykres, a analiza informacji przestaje być prosta. Poza tym w grę wchodzi również globalna rola wielkiego brata, który ma moją pocztę, widzi co szukam, jakie strony oglądam no i jeszcze chce wiedzieć kto ogląda moją stronę… na szczęście są alternatywy…

Piwik

Pełna nazwa tej aplikacji to: Piwik Web Analytics – Open source. Jest to gotowy system, który można zainstalować na własnym serwerze (standardowy Apache + PHP) a potem… a potem umieszczamy kod trackera jak w przypadku GA i możemy cieszyć się własnym systemem statystyk, który jest bardzo czytelny, bardzo prosty i działa w czasie rzeczywistym. Warto zerknąć na demo piwika. Jeżeli ktoś nie chce instalować piwika, mogę założyć mu konto na swojej instalacji – zgłoszenia wysyłać na adres kontaktowy z adresem strony na której będzie instalowany.

Woopra

Jest to drugie rozwiązanie, które działa w czasie rzeczywistym, niestety komercyjne ale też z ogromnymi możliwościami. Warto zerknąć w wolnej chwili, nie wymaga instalacji na serwerze, osadzamy tylko odpowiedni kod śledzenia. Wersja darmowa jest mocno okrojona i ma limit na liczbę odwiedzin.

Nie rozpisuję się na temat polskich wynalazków, bo niestety nie poważam ich specjalnie.