html2convas czyli screenshoty client-side

html2convas czyli screenshoty client-side

W specyfikacji HTML5 pojawił się nowy interesujący tag o nazwie CANVAS. Jego możliwości są ogromne – pozwala on na rysowanie na “płótnie”, tworzyć animacje i generalnie jest cool. W ramach powierzonych mi działań, miałem okazję “pobawić się” tymże elementem i faktycznie – zabawa jest przednia. Niestety trzeba dobrze znać JavaScript no i koniecznie obiektowy. Co nie zmienia faktu, że na bazie CANVAS robi się już gry, animację i powoli wypiera się Flasha.

Na bazie właśnie elementu CANVAS powstał bardzo fajny projekt o nazwie html2canvas , który pozwala na… zrobienie screnshota strony bez udziału technik server-side! Wcześniej opisywałem projekt o nazwie phantom.js , który pozwalał na renderowanie stron z linii poleceń. html2canvas radzi sobie świetnie przy pomocy przeglądarki. Jedyny element, który jest wykorzystywany to serwer proxy do pobierania obrazków.

Projekt jest w fazie beta, nie każda strona renderuje się poprawnie, ale warto spróbować. Pytanie oczywiście – po co? Bo… z elementu CANVAS można zapisywać do pliku. Możliwości jakie to daje – pozostawiam jedynie do waszej wyobraźni.